Käytämme evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttötilastojen keräämiseksi.
Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja

x

Julkistamistilaisuus Miten purkka tehdään puusta? 29.5.2013

29.5. klo 17 Pilkkeen Kirjastossa julkistamme Ylikylän koulun 3a lk:n oppilaiden tutkimuksen tulokset. Ylikylän koulun 3a luokka on koko kevään ajan tutkinut itse valitsemaansa aihetta Miten purkka tehdään puusta. Tulokset saadaaan nyt kaikkien iloksi ja hyödyksi tiedekekus Pilkkeen näyttelyyn. Takana on retkiä, tutkimusta, innostusta ja työtä. Nyt aika juhlia ja nauttia tuloksista! Tilaisuuteen on kutsuttu koko luokka vanhempineen ja se on avoin yleisölle. Tervetuloa!

Julkistamistilaisuus Miten purkka tehdään puusta? 29.5.2013

Keskiviikkona 29.5. klo 17 Pilkkeen Kirjastossa julkistamme Ylikylän koulun 3a lk:n oppilaiden tutkimuksen tulokset.

Ylikylän koulun 3a luokka on koko kevään ajan tutkinut itse valitsemaansa aihetta Miten purkka tehdään puusta. Tulokset saadaaan nyt kaikkien iloksi ja hyödyksi tiedekekus Pilkkeen näyttelyyn. Takana on retkiä, tutkimusta, innostusta ja työtä. Nyt aika juhlia ja nauttia tuloksista! Tilaisuuteen on kutsuttu koko luokka vanhempineen ja se on avoin yleisölle.

Luokka aloitti tutkivan oppimisen projektin yhdessä opettajan Anja Pihala-Lipposen sekä Pilkkeen oppimisinnoittaja Piritta Majamäen kanssa lokakuussa 2012. Luokan yhteinen projekti alkoi Pilkkeen ulko-oppimisalueella Mottimetsässä, jota ihmeteltiin kaikilla aisteilla ja eri näkökulmista. Luokka valitsi tutkimuskysymyksekseen ”Miten purkka tehdään puusta?” Kevään aikana luokka on etsinyt kysymykseen vastauksia koululla ja tiedekeskus Pilkkeessä. Oppilaat työstivät lopulta oppimansa näkyvään muotoon myös muiden iloksi ja hyödyksi. Nyt tutkimuksen tulos julkistetaan tiedekeskus Pilkkeessä ja se jää osaksi Pilkkeen näyttelyä.

Projektin taustalla on Case Forest lapsilähtöinen tutkivan oppimisen menetelmä. Pilkkeessä on järjestetty kaksi Case Forest –kurssia yhteistyössä Suomen metsäyhdistyksen kanssa v. 2011 ja 2012. Tämä projekti on testausta Pilkkeen tulevaa tutkivan oppimisen työpajaa varten. Tutkivan oppimisen projekteissa tehdään metsätutkimuksia, jotka perustuvat lasten omiin kysymyksiin. Oppimisen tulosten jakaminen on tärkeä osa oppimisprosessia.